lördag 6 juni 2015

The perfect heroine

Den 18:e maj skulle jag gå på förhandsvisningen av Spy, filmen som Melissa McCarthy har huvudrollen i och som jag har väntat på ett tag. Jag hade biljetterna i min hand. Tyvärr hade vi möte på jobbet hela kvällen, så jag offrade biljetterna till en av våra vikarier. Det grämde mig att han hade noll koll på filmen, men efteråt sa han att den var bra, ja, väldigt rolig till och med.


Bättre än så måste den vara.


Igår var det äntligen premiär och Fjortonåringen var lika peppad som jag.  Favoriten McCarthy och Jason Statham i SAMMA film! Är det möjligt? JA! Och det var så förbannat rolig att jag ville bara sitta i salongen och garva högt för mig själv mest hela tiden. I fakking LOVE Melissa McCarthy. Och Jason Statham! Shit, nog för att jag har tyckt att han är cool, men nu var han ju psykopatiskt rolig också! Bosom. Säger jag bara.
Och så är ju Björn Gustafsson med i en minimal roll, som knappt ens hade behövts i filmen. Ändå benämner McCarthy honom som svensk. Hur hade hennes karaktär fått den infon då...?


Kan även en feminist njuta av den här filmen? Naaa, tveksamt. För mycket sexuella anspelningar skulle jag tro. Jag ska dock se den fler gånger. Säkert köpa den också. Framför allt ska jag skaffa filmmusiken, för den var också minnesvärd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar