måndag 11 januari 2016

Vart är vi på väg?

Året började med att tjejer i Köln, Tyskland, sa att de blivit antastade av ett gäng killar på nyårsafton.
Sedan läste jag om tjejer i Kalmar, Sverige, som sade samma sak.
Nu kryper det fram att det verkar vara samma sak även på konserter i Stockholm, men det har fått pågå i flera år.
Och hur var det i Malmö på nyårafton?
I varje artikel förkommer någon form av uttryck som: "Gärningsmännen var ofta unga utländska män som kommit till Sverige utan föräldrar." Så klart blir jag arg. Arg att vi har släppt in dem i landet. Ändå vill jag invänta mer fakta.


Och i Norge håller de frivilliga kurser för att invandrare ska lära sig hur de ska behandla kvinnor i landet. En kan tycka att folk borde veta sånt. Fast det är klart. Jag ser det ju att det inte fungerar i föräldrarelationer mellan invandrare ganska ofta i mitt jobb inom förskolan.
Så kanske borde de kurserna vara obligatoriska?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar