söndag 31 maj 2015

Prekär situation

När en kollega kommer till jobbet på förskolan så berusad att hen knappt kan sitta upprätt, har på väg till jobbet slagit sig blodig utan att märka det och får det att stinka alkohol i varje rum hen rör sig i så kommer jag till flera insikter.


* Det finns inte en suck i universum att jag kommer låta hen komma i närheten av barnen. Blir hen våldsam kommer jag tillkalla polis.


* Inte en chans att hen får interagera med någon förälder. Inte bara hens eget, utan även hela förskolans förtroendekapital kommer flyga all världens väg - precis som mitt gjorde för hen på bara några sekunder.


* Vad trist att jag vet exakt hur en alkoholist beter sig.


* Vad trist att jag, som nästan är yngst på min arbetsplats, måste vara den som agerar vuxet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar