måndag 13 augusti 2012

Spark i baken

Jag hinner jobba på förskolan i tre dagar innan min näsa börjar rinna. En kollega undrar om jag är allergisk mot något. Bara barnens bakterier, svarar jag. När jag på fredagen kommer på mig själv med att nästan hålla andan när jag försöker minnas alla "måsten" jag behöver göra, så inser jag att stressen lär komma och bita mig i baken för att ruska om mig. Mycket riktigt. Det börjar på lördagen; ont i halsen. På söndagen är jag inte kontaktbar. +39 i feber och helt lealös i kroppen. Ligger nedbäddad i över ett dygn. Tittar på mina halsmandlar i spegeln. De är enorma och blodstrimmiga. Kärtelfeber eller halsfluss? Går till doktorn. Han tar en snabbtitt, backar och skriver ut penicillin för halsfluss. Vad som helst, bara jag slipper lida mer...

När jag hämtar ut medicinen på Apoteket vid Ringen kliver Jonas Karlsson in. Jag är en hårsmån från att kliva fram och säga: Du är bra. Det känns dock inte som rätt tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar