torsdag 21 mars 2013

Tänk om...

jag hade ett jobb där jag fick rast i mer än en halvtimme
jag hade ett jobb där jag kunde TA rast den där halvtimmen
jag hade ett jobb där jag kunde äta lunch i lugn och ro och inte hafsa i mig en tugga mellan uppmaningar, småprat, upplock av muggar, bordstorkning, muntorkning, matupplägg (and the list goes on and on...)
jag hade ett jobb där jag slapp bli kladdig på kläderna (mina egna, privata kläder, mind you)
jag hade ett jobb där jag kunde sitta ned en timme och diskutera igenom saker med mina kollegor istället för att haspla ur mig kommentarer till dem medan vi klär på fem barn vardera
jag hade ett jobb där jag slapp tänka på ifall jag har tinnitus p g a att flera barn skriker mig i örat varje dag
jag hade ett jobb där jag kunde vara med BARNEN och inte ägna tiden åt att göra beställningar, hjälpa kollegor med datorproblem, skriva ut bilder, gå på möten (and the list goes on and on...)

jag börjar ledsna på mitt jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar