söndag 22 juli 2012

Mrs Bucket

På torsdag kväll hade min mamma en granne på besök. Just när grannen skulle gå ringde det på dörren hos min mamma och grannen öppnade. In stormade en lång man som sa att han behövde hinkar, för han hade översvämning i sin lägenhet. Grannen trodde att det var en bekant till min mamma, så han lämnade dem ensamma. Den långe mannen stolpade runt i varje rum av min mammas lägenhet och pratade om att han hade läckande element, sabla polacker som gjort jobbet, och att han behövde varmt vatten, väldigt varmt vatten, så kunde min mamma fylla hinkarna med det.

Det är ju lite tur i oturen att min mamma för det första inte är 85 år gammal, fortfarande har huvudet lite på skaft så att hon blir misstänksam, är aktiv medlem i hyresgästföreningen och känner de flesta grannarna, och framför allt, är ganska lik Hyacinth Bucket som gör att hon minnsan vet bäst hur saker ska vara. Mannen fick inte med sig något annat än två fyllda hinkar med vatten.

Redan när hon började berätta om det hela för mig förstod jag att något var galet och sedan visade det sig att någon annan blivit bestulen på värdesaker av samme man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar