söndag 15 juli 2012

På TV...

Ser på Tidsresenärerna (Time team) på 9:an. Jag gillar det programmet. Jag vet, jag är lite nördig på det viset. Dagens program är från 2009. De är på plats i Salisbury. Utgrävningen är intill katedralen. Precis där jag gått, precis just då. Det var lite häftigt att se. Känns som ett helt annat liv redan.

Igår såg jag något amerikanskt program om kvinnor som samlade kuponger och handlade snålt. Någon kom upp i 1000 dollar, men med kupongerna så blev det inte en cent. En annan handlade 93 påsar krutonger för hon hade 93 kuponger som gav henne en påse gratis. Hon hade typ 250 kuponger och det visade sig att affären hade en gräns på 200 kuponger, så hon fick dela upp sitt inköp i två...  Det enda jag kunde tänka när jag såg det där var: har affärerna aldrig hört talas om att trycka "går ej att kombinera med andra erbjudanden" eller "endast ett erbjudande per inköp" eller dylikt på kupongerna? Inte konstigt att det går dåligt med ekonomin om affärer måste skänka bort tusentals dollar av varor liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar