lördag 21 mars 2015

När knoppar brister

Trettonåringen blir fjorton. Minns att mitt eget år som fjortonåring var något av det mest minnesvärda i mitt liv. Det var nog då jag till största delen tog livet in i vuxenlivet. (Och då menar jag inte sex, som fick vänta några år till.)


Vi går och ser "Into the Woods" på bio, med Fjortonåringens favvo Johnny Depp. Tyvärr är Depp bara med i ca fem minuter. Vi njuter dock av en av våra favoriter: Emily Blunt. Filmen är hyfsat udda och efteråt kommer jag på mig själv med att undra vad jag egentligen upplevt. Vad var kontentan? Vad ville de få fram? Vad skulle jag ta med mig därifrån? Jag måste ha missat någon poäng. Ändå var det en helt okej film. Vad jag dock också missat var att det var en musikal, så de sjöng hela tiden, men det var helt okej det med. Den mest skrattretande karaktären och scenen stod Chris Pine för när han (och hans bror i filmen) sjön aaaagonyyy.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar