tisdag 30 april 2013

Lovebombad

Hade så mycket blommor med mig hem idag efter sista dagen på jobbet att Tolvåringen fick komma och hjälpa mig bära hem. Lånekatten hemma fick förhållningsregler direkt när jag såg kattens lystna blickar. Appa, appa, inte röra mina tjusiga blommor. Varenda blomma har riktiga blommor också, inte bara gröna blad. Hur ska jag kunna hålla dem vid liiiv...?!?

Imorgon är det vila och packa som gäller. På torsdag börjar ett, till viss del, nytt liv på nya jobbet. Ska bli spännande.

Skickade också manus till förlag idag. Ska, om möjligt, bli ännu mer spännande att se resultatet av det. Tolvåringen läste igenom hela och yyylade efter fortsättningen. Hon slängde dock in en brasklapp om att hon inte vet om alla kommer läsa boken.
- Så det måste vara ett riktigt bra, otroligt lockande omslag, så att man verkligen fastnar för den om man ska fatta hur bra den är. Alltså, jag menar tonåringar läser ju typ inte så här tjocka böcker annars, om de inte fattar hur bra den är.

Senare började hon prata om att vi ju skulle ha pengar att göra saker med längre fram. Jag undrade hur hon menade och hon sa att jag väl skulle tjäna pengar på boken, när den börjar sälja...  Ooohh, don´t jinx it, säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar