onsdag 3 april 2013

Not alone

För flera år sedan - i mitt förra liv när jag ännu inte ens fyllt trettio år - upptäckte min dåvarande pojkvän att jag hade ett litet M inskrivet i min almanacka ibland. Vad betydde det månde? Jo, det var min lilla påminnelse om att ungefär den dagen skulle lingonveckan eller "den lilla röda", alltså min mens, börja. (Att min kropp sedan var så oförutsägbar att det där lilla heads-up M:et hjälpte föga var en annan femma.) Den lilla incidenten använde den pojkvännen sedan som slagord när vi höll på att nå slutet i vårt förhållande. Han ansåg att jag var onormal för att jag skrev upp i min almancka när jag hade mens. Han hade minsann kollat med sin syster och så gjorde INTE hon. Normala tjejer gjorde inte så. Nähä, tänkte jag en aning sänkt, men har alltid fortsatt med mitt system. När mensen är regelbunden - vilket den nu oftast är - så är mitt eget lilla varningssystem mycket effektivt. Jag har planerat många aktiviteter utefter ankomsten.

Så läser jag Amandas inlägg och skrattar till. Jag tänker att hon skämtar om en mens-app. Tills jag läser kommentarerna och inser att det faktiskt finns appar som hjälper till att påminna. Inte för att jag är så intresserad av apparna, men det är oerhört tacksamt att läsa att det finns andra som vill bli påminda om när det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar