fredag 18 april 2014

Det är historia

Tillsammans med Trettonåringen följer jag Musketörerna i TV4. Första avsnittet var comme ci comme ca, tyckte jag, men nu gillar jag karaktärerna. I det senaste programmet pratades det om Sveriges beblandning med Frankrike och Trettonåringen fick tillfälle att flika in med sina nyvunna historiekunskaper om Bonaparte, Napoleon och annat. Vad som skedde på 1600-talet hade ingen av dock så mycket koll på. Så jag undersökte saken och lärde oss något om trippelalliansen. Ser man på.

Idag är det den långa fredagen och vi tar det oerhört lugnt. Det är dessutom en gråmulen dag och jag behöver pusta ut efter en krävande vecka på jobbet. Jag ägnar mig åt att skriva en novell och Trettonåringen ser på film och läser böcker. Imorgon får det bli andra bullar.

Tvärs över gården ser jag att någon har flyttat in i vår gamla lägenhet och det grämer mig. Jag saknar stället. Med löneförhöjningen jag fick i veckan hade vi nog kunnat bo kvar...


GLAD PÅSK!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar