lördag 19 april 2014

Hustle

Ser American Hustle med Trettonåringen. Hon har tjatat om att få se filmen. Stämmer av med väninnan M som sett den och hon tycker att den kan funka. Jag var orolig för explicita sexscener, men det fanns inga. Däremot var filmen alldeles för lång och enerverande, även om den var bra. Jennifer Lawrence gör galenskap galet bra. Behållningen av filmen var för min del musiken. 70-talslåtar som tog mig tillbaka till barndomen när min mamma dansade i vardagsrummet eller jag satt i någon bar medan hon dansade med sina partners.

Biografen Rigoletto sedan. Jag har skrivit om den tidigare. Fattar inte varför de gjort om den till en mörk kärleksgrotta. Så här ser det ut på väg in till damernas:

Sedan möts vi av det här:
Och här tvättar vi händerna:

Och, ja, visst, det är fint och lite läckert, men jag fattar inte vitsen och det är liksom en illusion som ger mig en så porrig känsla.

När jag klev in på toan tänkte jag: Åh, nej, det finns ingen krok att hänga jackan på. Det är den största blunder de som inreder toaletter kan göra, att missa att inkludera en krok. Men, jo, då, det fanns en. Kan ni se den? Nästan ända upp i taket på vänster sida. Korta får väl ställa sig på toaletten för att nå.
 
 
 
Håller med Trettonåringen: Om det ser ut så här på damernas, hur tusan ser det då ut på herrarnas...?? De bilderna vill jag se.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar