tisdag 25 september 2012

Silly old me

Sitter på introduktionskurs om Stockholm Universitets matris för studenthandledare. Plötsligt börjar någon av de andra som också är på samma kurs att prata om hur mycket de får för att ta emot studenter på sin förskola och att handleda dem. Det handlar om tusentals kronor. Vissa får behålla pengar själva, för att de handleder, andra får dela det med sina kollegor, andra går och ut svirar med sina kollegor, och vissa får dela det på hela förskolan.

WTF? Ingen har ens nämnt för mig att vi får några pengar. I mitt stilla sinne har jag väl tänkt att vi som jobbar tar detta uppdrag för att vi vill se bra kollegor i framtiden. Det skulle liksom vara vår betalning. Stupid me. Jag tycker att det är så enormt givande och roligt att vägleda studenter så jag gör det gladeligen, men med alla andra uppgifter som hänger över mig så skulle det naturligtvis aldrig vara fel med en morot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar