fredag 16 november 2012

Liten på jorden, men stor i orden

Elvaåringen är fett irriterad på att det är 15-årsgräns på Breaking dawn 2 på bio. Jag minns när vänners ungar ville se den första Twilightfilmen på bio och det var samma dilemma för dem då. (Fast då hade jag noll koll på vad Twilight var för något.) Elvaåringen vill inte höra talas om att jag ska gå och se filmen utan henne, men det kommer jag att göra. Så jag föreslog att hon går med en kompis och ser en annan film samtidigt. Då kontrade Elvaåringen med att hon ska se filmen Ted med sina kompisar; en film som jag själv vill se och trodde det skulle vara 15-årsgräns på.
- Ja, men då är det ju rättvist, säger Elvaåringen. Du ser en film jag vill se, och jag ser en som du vill se.
Ja, jag får väl ge henne det. Och hoppas att det inte är ALLTFÖR mycket sex i Ted.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar