torsdag 31 januari 2013

Allt ligger i beskrivningen

Elvaåringen har inte svårt att följa karaktärerna i den bok jag skrivit, men så har hon förhandsinfo som inte andra har. Av andra som läst min text har de yngre inte problem att hänga med i vilka karaktärer som finns, medan de äldre som läst kan tycka att det är klurigt att ta till sig alla olika karaktärer. Jag tänker att det nog snarare handlar om hur jag beskrivit dem. Om jag inte beskrivit dem tillräckligt bra så blir de inte minnesvärda nog att hålla reda på.

Elvaåringen läser Starcrossed och berättar om karaktärerna i den. Hur många är det? Elvaåringen börjar räkna efter och kommer fram till ungefär trettio stycken. Vilket ju är fler än jag har i min berättelse. Än så länge i alla fall. Så jag får väl läsa och lära då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar