fredag 4 januari 2013

Gääääsp

Har vänt på dygnet under ledigheten. Det går rätt snabbt och lätt. Så fick vi för oss att se på The Hobbit med start halv elva idag. På förmiddagen. Inte mitt i natten. Dessutom reserverade jag, så vi skulle vara där och hämta tidigare. På det tillkom att filmen var fullbokad i stan så vi begav oss längre ut i förorten istället. Vilket betyder bussfärd. Med tre elvaåringar (som alla spelade på mobilen under färden - hur överlevde de innan spelappar??). Herregud, jag masade mig ur sängen vid kvart över sju på morgonen! Fast det var det värt. Bara för att få se Richard in action. Lovely. När det var ungefär en halvtimme kvar av filmen insåg jag att det nog inte skulle bli bara EN film om the hobbit. (Jag var dåligt påläst, ja.) Hoppas verkligen att Ian hinner vara med i de andra två. Fast de filmande väl alla på en gång, kan jag tänka mig.

Reste i gryningen.
Kom hem i skymningen.
Minns när jag jobbade på kontor för flera år sedan. Dag ut och dag in, i flera år, och aldrig hann se solens ljus under vintern. Hur överlevde jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar