tisdag 29 januari 2013

Surrounded by gadgets

Har äntligen fått arsle ur vagn och installerat routern, så att Elvaåringen har trådlöst nätverk att surfa på. Är hon intresserad? Nä. Men hon lär bli varse att det finns nästa gång hon ska norpa min dator och spela på.

Jag har ingen TV i sovrummet och jag brukar slå av min mobiltelefon och dator på natten, för jag inbillar mig att jag då får sova med så litet strålning som möjligt i mitt sovrum. Det räcker med den eldrivna alarmklockan precis intill mitt huvud, tycker jag. Dottern sover gärna med allting på; två musikspelare, mobil, TV och tre (sic!) klockor. Just nu sitter jag mitt i smeten av elmojänger. Trådlös dator, router, bärbar telefon, två olika modem, stationär dator, TV, TV-box, gåband, dvd, stereo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar