måndag 13 januari 2014

Down and out

Tycker jag att Tolvåringens nya skola är bra? Nä, vars. Jag vill mest skrika när jag ser uppgifterna från skolan, för det uppstår mer frågetecken än det går att ge svar på - eftersom det inte är tydligt angivet vad som ska göras. Och här och var i uppgifterna hänvisar de till något som inte finns. "Läs instruktionerna bluttanblä på sidan nio", jaha, nej, det finns visst ingen sida nio. Det är väl så det är med privata skolor som kör med sitt eget material, eller, nej, vad fan, jag börjar få sluta på diplomatiska bortförklaringar. Det finns noll styrning och Tolvåringen ska klara sig helt på egen hand, vilket betyder att jag behöver stå för styrningen. Fy för i helvete vad tid och energi det tar! Vi har haft några veckors respit nu under lovet, men idag är jag tillbaka på botten av den avgrundsdjupa brunnen som jag försökt kravla mig upp ur under hösten. Jag vill bara byta liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar