tisdag 14 januari 2014

I betraktarens ögon

Eftersom jag aldrig åker kollektivt till och från jobbet längre (jag har så nära hem, så jag går) så slipper jag rusningstrafik och trängas med folk på tunnelbanan, stressa över försenade tåg och inställda bussar och annat kul. Once in a blue moon händer det att jag råkar hamna där ändå, som idag, då Tolvåringen fick en tandläkartid lagom till att lämmeltåget åkte hem från jobbet. Dessutom var det så klart vagnfel på tuben, så vi stod som packade sillar när ett tåg väl kom. Oh joy. De sista två stationerna ut mot förorten fick vi sitta och då noterar jag att en man läser en bok som heter "Kraften hos en bedjande make" och det låter ju...eggande. Jag ser framför mig hur han läser på om hur han ska be sin fru om....well, sex, eller...? Men, nej, den visade sig ju handla om något litet annorlunda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar