tisdag 1 maj 2012

Nonstop action

Idag har vi sett The Avengers. Holy moley. Det var grym action hela vägen igenom. Det är bra när det är så actionfyllt att två och en halv timme flyger iväg utan problem. Någonstans efter att vi sett 25% av filmen funderar jag på om det här var en lämplig film för Elvaåringen och hennes vänner. Det är galet mycket dödande och explosioner och ondskefullheter hela vägen igenom. Fast det finns ju liksom ingen ångraknapp nu, så det är bara att följa med på färden. Efteråt är de uppspelta och tyckte att filmen var grymt bra - precis som jag.
Jag har liiite svårt för att det kommer halvgudar från Asgård (som visar sig vara en del av ett avlägset universum där ondeskefulla monster bor) till just Amerika och slåss mot deras superhjältar. Only in America, tänker jag. Och när halva Manhattan sprängs till småbitar och (världs)kända byggnader krossas tänker jag att det skulle aldrig kunna filmas i Stockholm. Eller?
Hulken är helt bäst. Iron man coolast. Black Widow kämpar allra mest. Captain America är snyggast. Thor har den sexigaste rösten.

Jag längtar till premiären av Snövit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar