fredag 21 februari 2014

Landvinning

Tolvåringen har genomgått THE tandoperation. Visst, det skedde med enorm övertalning, men det var attans modigt gjort. Förhoppningsvis den sista hon någonsin behöver göra. Nu är det "bara" några år med tandställning att kämpa med. (När väl ställningen är på plats.)

Fy satan vilken operation det var och som de grävde. Fem bedövningssprutor behövdes och det förstår jag, när de lyfte upp gommen ur sitt fäste och grävde under tandköttet för att hitta en missriktad tand. När tandläkaren sydde ihop det hela med en enorm nål rakt genom tandköttet och käken var jag tvungen att titta bort.

Den enda fråga Tolvåringen hade att säga vid dagens slut var: "Eftersom jag fick en hamster som belöning när jag klarade av att ta blodprov, varför kan jag inte få en katt när jag har klarat av det här?"

Ja, why oh why. Livet är inte alltid rättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar