söndag 16 mars 2014

Fear not, the future is here

Min brorsdotter Kanel har önskat sig en ipad i över ett halvår så när hon fyllde nio lobbade hon hårt för att hon önskade sig en. Hon sparade egna pengar och utöver de andra presenterna hon fick så fick hon en summa var från alla oss i familjen. Det visade sig räcka precis till en ipad och den har hon sedan dess släpat med sig överallt, ja, till och med sovit med. Vad gör hon då med den? Främst spelar spel. Jo, och sedan gör hon trailers. Riktiga filmtrialers, såna där som i usa.
- Vad då som i usa? frågar jag.
- Så att de blir så där snygga liksom och svischar förbi snabbt.
- Okej, vilka har du gjort då?
- Många! Jag gjorde en med skräck tillsammans med två kompisar.
- Okej, vad gjorde ni då?
- Jag filmade och en hade en kniv mot halsen på den andra och då stoppade vi och sen filmade vi när hon låtsades dö och sen när mördaren slickade blodet från kniven.

Jag kan inte annat än skratta, men min mamma är helt förskräckt.
- Kom in i framtiden farmor, säger lilla Kanel och sätter sig framför skärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar