lördag 22 mars 2014

Tankeställare

Äntligen har jag sett Joseph Gordon-Levitts film Don Jon och jag gillade den, till och med mer än jag trodde att jag skulle göra. Trettonåringen vill se den, men det är 15 år på den och det håller jag fast vid den här gången, för attans vad mycket sexscener och fel uppfattning det kan ge henne.

Jag gillade verkligen det hoppfulla och enkla slutet, men den scen som fastnade i skallen är när Rob Brown och JGL pratar om porr, att det inte är något konstigt att killar kollar på det, och de tycker att det är stört att tjejen (Scarlet) ogillar det så mycket att hon inte vill vara med JGLs karaktär. Så tänker jag på väninnan M som för bara några dagar sedan nämnde att hon mindes de porrfilmer som min (dåvarande) kille hade för snart 20 år sedan, och som jag ville göra mig av med. Är det att egotrippat mätta sina egna behov när en tjej begär att en kille inte tittar på porr?

Sedan minns jag att den killen också tyckte att han skulle platsa i porrindustrin - och flera andra anledningar till varför det inte funkade mellan oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar