lördag 7 juni 2014

I have a dream

Ser sista avsnittet av Kärlekskoden och fastnar vid två saker. Det ena är att det är hyfsat uppenbart att Staffan inte är kär. Det andra är djupare. Det är när Pär kommer till insikt om att det är bra om ens partner har samma värderingar som en själv, men det också är viktigt att ha DRÖMMAR som överensstämmer med sin partners. Och då slår det mig som en tegelsten i huvudet: jag har inga drömmar. Jag har fått frågan några gånger under mitt liv: Vad har du för drömmar då? Aldrig har jag lyckats sätt några ord på en dröm, för jag har ingen. Mig veterligen har jag aldrig hört någon av mina föräldrar uttala några drömmar heller. Har jag mål? Jo vars, jag vill att ungen min ska ha ett bra liv och klara skolan och så, men riktiga målstolpar som jag vill nå fram till? Nej.

Gör det mitt liv mer eller mindre värt någon annans?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar