lördag 25 oktober 2014

Var skåpet ska stå eller var det i skåpet ska stå

Trettonåringen får för sig att möblera om i skafferiet. Hon väljer att sortera kolonialvarorna efter en ordning jag inte fattar och ställer sånt som jag använder ofta längst in på hyllorna.

Det måste gå att jämföra med den där historien vi drog som barn: "Vet du vad Stevie Wonders mamma gjorde när han gjort något dumt? Hon möblerade om i lägenheten."

Jag blir galen när jag ser resultatet, ska laga mat, och måste leta efter varje sak. Till råga på allt så har hon inte heller städat, alltså torkat hyllorna, när hon tagit ut alla saker. Glad för att hon visar något intresse alls? Eh, nej. Jag skäller, morrar och muttrar. Kommer på regeln som får gälla: den som ANVÄNDER det som står i skafferiet har också rätt att möblera om. Eftersom Trettonåringen inte lagar mat eller bakar, så får hon heller inte bestämma var sakerna ska stå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar