söndag 29 september 2013

Gamla och nya bekantskaper

Igår var jag på Cirkus tillsammans med min bror Pingu och hans exfru. Vi såg Spök. Pingu och jag såg originaluppsättningen när det begav sig på 80-talet också. Jag kan inte ha varit mer än 9 år då och jag minns bara några få scener. Jag satt nära scenen. Björn Skifs var så mjuk och söt, minns jag.
Måns Z lever inte riktigt upp till den bilden i den nya uppsättningen och hans sång har inte riktigt samma kraft heller. Stjärnan nu, som då, är betjänten Bernhard. Jag ger gårdagens teater ett betyg fyra av fem, men det beror mest på första akten. Andra akten var en aning tradig.

Sedan åt vi middag i Gamla stan. Vi åt på Il Buttero på Lilla Nygatan 11. Inredningen är nästan som en saloon, men det är italiensk mat som gäller. Och vilken mat! Den var i toppklass. Vildsvinsragun was to die for och likaså ribsen! Rekommenderas varmt och jag lär gå dit fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar