måndag 9 september 2013

Min besvärjelse

Har precis läst ut Maria Friedners "Besvärjelser och beskydd". Den har legat ett tag och jag började på den några gånger, men inledningen kändes en aning banal, så jag lade den åt sidan. Så för några dagar sedan ville jag ge den en chans till. Jag hade ändå blivit lockad av den och omslaget är så störtskönt att jag ville veta vad det var för historia. Jag kan säga att det var en skön historia! Jag rekommenderar den varmt.

Omslaget med bilderna var nästan som en julkalender, då jag undrade när de olika figurerna på framsidan skulle dyka upp i boken. För min egen del så var det stor igenkänningsfaktor (på delarna som hörde till verkligheten, inte magidelarna), vilket kanske inte är något positivt, men ändå drog in mig mer i historien.

Först tyckte jag att det var alldeles för mycket sexuella anspelningar, så när Tolvåringen bad att få läsa boken sade jag nej, men jag tror nog jag låter henne läsa den, för hon är i den fasen där en sån som Alexi kommer göra henne kollrig och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar