lördag 1 november 2014

Delat intresse

Min bror Pingu ska flytta. Han och hans ex ska flytta ihop igen, efter genomgången skilsmässa, separation och allt. Och, visst, det är väl jättebra. Han försöker bli en bättre människa. Den hon vill ha. Den han borde vara. Så de har köpt en lägenhet ihop igen. Exakt likadan som de hade tidigare, 50 meter ifrån där de tidigare bodde. Och det är väl jättebra. Hoppas jag. Jag hoppas verkligen att det funkar, det gör jag.

En del i processen att bli bättre är att Pingu behöver rensa ur delar av sitt intresse. Filmer till exempel. Det är nog inte så mycket ett intresse som en mani. Så han har rensat hårt. Och kommit till mig med de ca sexhundra filmer han kunde göra sig av med. Vassego. Så nu är det min tur att rensa. Vilka vill jag ha...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar