lördag 1 november 2014

Finn berättelsen!

Veckan har varit galet späckad med många samtal och möten på jobbet. Jag är tacksam att Trettonåringen kunde vara hos sin morfar, annars hade jag nog varit sönderstressad och inte sovit lika bra som jag kunnat göra.

Uppe i ottan på fredagen, jobbar och åker sedan till en lokal inne i stan för att gå en kurs i Storyfinder med Veronika som leder den. Vet inte vad jag ska vänta mig. Vet att det ska baseras på bildkort, men vet inte mer än så.

Genidrag av Veronika att inte låta oss deltagare presentera oss med mer än förnamn. Så borde det vara vid alla sammankomster, tänker jag. Så mycket friare i sinnet vi alla blev och vilken uppsluppen och avslappnad stämning det var. Fritt spelrum för vad som helst och häftiga berättelser tog form och fick liv av korten och Veronikas vägledning. Sex timmar flög iväg och gav en riktigt skön energikick både i form av nya bekantskaper och egna nya idéer. Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar