torsdag 13 november 2014

Kalla kårar

Tittade på en lägenhet i Enskede för några månader sedan. Den visades av en medelålders kvinna. Hennes pappa hade bott i lägenheten. Han hade dött, typ 90 bast gammal, och hade bott i lägenheten i större delen av sitt liv. Lägenheten hade nog inte renoverats under den tiden, och han hade rökt inomhus. Gulnade väggar, gamla slitna dörrar. Ja, det var svårt att se bortom skiten, men den hade potential. Jag orkade dock inte lägga krut på det. Hade ändå troligtvis inte fått den, eftersom jag var på ca 20:e plats.

Så ser jag att det finns en lägenhet utlagd på bostadsförmedlingen. Den ligger vägg i vägg med den jag tittade på tidigare. Den är större och dyrare. Jag skulle gärna vilja ha den, men kanske inte när det är nedre botten. Så kollar jag på kartan. "Gatubild" där det går att se människor som blivit fotade när kartbilen åkt runt och fotat omgivningen. Står det inte en gammal person på balkongen till just den lägenheten som det nu går att ställa sig i kö för? Jo, ta mig tusan. Har den personen också dött?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar