onsdag 24 december 2014

I filmens tecken

Förra söndagen fick jag uppleva stadens omtalade julpyntning på väg genom stan. Vissa delar är som taget ur en film. Det är många turister som stannar och fotar. Och så jag.
Gillar det röda utanför Åhléns.
 
Älgar vid Nybroplan.

Jag tog bussen till Filmhuset med Trettonåringen. Hade bokat biljetter till årets sista filmvisning "A nightmare before christmas", vilket är en av hennes favoritfilmer. Även Kaknästornet var julpyntat.

Tyvärr visades filmen i 3D, men det visste jag om och hade med mig glasögon. Dessa simpla plastglasögon behövdes dock inte, för vi fick ett par mer stabila att låna på plats.
Efter filmen konstaterade vi ännu en gång att 3D är rätt värdelöst. Även om filmen var bra.
 
 
På tunnelbanan på väg hem satt vi intill Marie Richardson och Jakob Eklund med barn.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar