onsdag 17 december 2014

Läge, läge, läge?

Tittar på lägenheter i Stockholms bostadskö. Går på visningar emellanåt. Är ibland intresserad, men väntar på det där stället som talar till mig och säger: HÄR, här kan du bo LÄNGE. För annars vill jag inte "slösa bort" mina 15 år i bostadskön.

Har kollat på lägenhet i Årsta, Svedmyra och Kvarnholmen bl a. Tänker att jag vill hålla mig i ungefär dessa områden. Kanske helst Årsta eller Globen har jag kommit fram till den senaste månaden. Närmare city än så vill jag inte komma.

Jag har upptäckt att det visst finns hyresbostäder inom de kommunala bolagen som fortfarande har en "normal" hyra. Hittar ofta 3:or och 4:or som kostar bara några hundralappar mer än min lilla 2:a. Då är de förstås inte nyrenoverade, men bara det är ett hyfsat badrum och kök så är jag nog ganska nöjd.

Just nu är jag intresserad av en 4:a som kostar ungefär 7000 kr i södra närförorten. Det finns också en 4:a på Södermalm, nybyggd. Där ligger hyran på nästan 18000 kr...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar