lördag 3 maj 2014

Fler frågor än svar

Trettonåringen väljer att sova hos kompis, så äntligen kan jag hyra filmen "The Counselor" via boxen. Ungefär en halvtimme in i filmen lever min entusiasm knappt längre och jag vill helst stänga av, men jag gör det inte. Jag försöker härda ut och vill verkligen se vad som ska hända. För sent inser jag att filmen är skriven av samme författare som "No country for old men" (som jag visserligen tyckte var cool, men attans annorlunda). Dramaturgin, gott folk, var är dramaturgiiin? Det är som att det inte finns några spelregler för upplägget av den här filmen och texten skulle lika gärna kunna vara skriven av Ranelid då alla livets lärdomar och vishet har blivit hopfösta i varje replik. Och scener som när Cameron Diaz onanerar på en bil är instoppade lite här och där för att spetsa till det hela. Och hur kommer det sig att the counselor ens är inblandad i de affärer filmen handlar om? Disappointed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar