torsdag 29 maj 2014

Yngst vet bäst

Känner mig smutsig när jag kommer hem från jobbet. Det har varit mycket blåst, mycket snorande, många kramar, ganska svettigt, många uppgifter och möten. Helst vill jag lägga mig, men tar en dusch och försöker finna energi. Bestämmer att vi ska äta ute. Peppar Trettonåringen att duscha och klä sig. Vi åker till söder. Vid bordet på restaurangen ser Trettonåringen hur jag iakttar ett gäng med 20-nånting tjejer som snackar, skrattar och tar selfies.
- Mamma, du behöver ha en girls night out, säger tonåringen mitt emot mig.
- Jaså, det tycker du, säger jag och tar några klunkar av min äppeljuice.
- Ja, det enda du gör är ju att vara med mig eller hänga framför datorn.
- Mm, sånt är mitt liv...

Så går jag på unisextoaletten och när jag är på väg ut kommer tre 20-nånting killar in och en av dem slänger en snabb blick uppifrån och ned på mig innan han säger: Heeyy! till mig och flinar charmigt. Våra blickar dras ifrån varandra när jag kliver ut.

Ja, jag umgås för lite med folk. Jag har glömt hur trevligt det kan vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar