lördag 3 maj 2014

Obetänksamhet ger uppmärksamhet

Varje gång jag ser reklamen för "Pepsodent white now - för män" så reagerar jag och undrar hur de som gjorde den tänkte. Sedan läser jag anledningar till varför just den tandkrämen är för män och jag tänker att det låter ålderdomligt: jag ser framför mig ett gäng gamla gubbar som sitter i en salong och röker och pimplar cognac.

Den här veckan har icas TV-reklam handlat om att inte bara männen kan grilla. Tjejen säger något i stil med "lever vi på stenåldern eller"? Sedan ser jag veckobladet på ica, och känner mig VÄLDIGT svensk. Samtidigt som jag undrar vilket århundrade vi lever i. De som grillar i mina hemtrakter har inte den hud- och hårfärg som människorna på bilden. Fast det är ju trevligt att det är övervägande kvinnor på bilden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar