fredag 3 april 2015

Andra tröga hjul

Fjortonåringen vill ha ett eget bankkonto och bankkort. Jag går in på hemsidan till den bank där jag varit kund i över 20 år för att läsa på. Jo, de har konto för ungdomar, med tillhörande kort. Så jag bokar en tid på kontoret. Fjortonåringen och jag sitter i en timme med en mycket förvirrad och något disträ banktjänsteman och försöker få ordning på alla papper. Internetinloggning, konto, bankkort, ID-kort, telefontjänst, app. När vi äntligen går därifrån känner jag mig inte insatt i det hela, det är dåligt förklarat och jag har inte fått med mig de papper jag förväntade mig.


Vi lyckas dock logga in hemifrån - och det visar sig att inget konto är öppnat, och inget kort beställt.


Så vi får göra om alltihop igen. Ekonomisk kompensation för besväret? You bet your sweet ass.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar