fredag 3 april 2015

She has done it again

För något år sedan började jag läsa Nalini Singhs serie om Psy och Changellings. Av en slump hade jag hittat den första boken Slave to sensation och jag var fast. Nä, den här serien är nog inte något för feminister, och böckerna återspeglar inte alltid de sätt jag skulle vilja bli bemött av en man, men det förväntar jag mig inte heller. Sex/kärlek OCH mordutredning/krigföring, kan det bli bättre?


När jag nu läser den 10:e boken Kiss of snow hittar jag tillbaka till den där känslan som fanns i kroppen oftare för 20 år sedan, än nu. Jag läser om stycken, sidor, hela avsnitt, innan jag kan förmå mig själv att lägga ifrån mig boken. Bräddfull av känslor. Alla karaktärer är som gamla vänner. Och att just den här boken avslutas med en krigsscen gör mig bara lycklig. Jag har sedan några år tillbaka insett att jag gillar krigsscener. Inte alltför utdraget OCH smått komiskt i sin vedervärdighet och storhet. Precis som det ska vara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar