måndag 7 juli 2014

Summer in the city

Första dagen på semestern och den varmaste på hela sommaren. Det bådar gott.

Svalkar mig med en film i biomörkret med Trettonåringen. På väg till biografen står vi och väntar på grön gubbe för att korsa gatan och mitt emot oss på andra sidan gatan står Stellan Skarsgård (och lille Ossian?) och väntar på samma sak. Trettonåringen var starstruck i flera timmar efter det. Det är så Stockholm för mig: man kan vara hyfsat anonym även som världsstjärna.

Vi såg Draktränaren 2 och gillar du 1:an så lär du gilla den här. Vi älskar första filmen och den här var nästan lika bra. Tyvärr fanns filmen inte på engelska UTAN 3D. Jag skulle bra gärna vilja veta hur det fungerar: hur kan en film finnas med svenskt tal utan 3D, men inte med engelskt tal? Är det för att så få skulle se den på engelska utan 3D? Jag får anta det. Men, ärligt, de där effekterna gör ingenting för filmen, de bara stör min syn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar