onsdag 30 juli 2014

Värmebölja


Första dagen på min semester kom värmen och sedan dess har den i princip hållit i sig. Första dagen gick jag också och inhandlade en fläkt till köksan på jobbet på förskolan, för att hon beklagat sig så de sista veckorna. Enligt miljöinspektionen får köksan inte längre öppna fönstret och göra tvärdrag i köket, då insekter kan komma in och kontaminera maten. WTF? Och hur ska någon då kunna jobba i ånga från mat och diskmaskin, med tjocka kockkläder och gassade sol mot fönstret? Måste finnas några regler mot det också...
Any how. När jag idag gick in på Clas Ohlson för att köpa en till fläkt, hem till mig själv denna gång, fick jag svaret att alla sorter är slutsålda, i hela landet. Ja, hur kunde jag tro något annat? Inte ens de regnskurar som sköljer över oss ger någon egentlig svalka. Vissa dagar är det som att vara astmatiker och andas, hur ska då inte riktiga astmatiker känna sig...?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar