söndag 10 februari 2013

Återkommande dilemma

Jag till min elvaåring:
- Du kan börja tänka på kollo till i sommar. Du kan ju fråga Ana (jämnårig kompis) om hon vill åka med dig.
Elvaåringen skrynklar ihop ansiktet.
- Nä, jag skulle inte tro det.
- Varför inte?
- Hon tycker sånt är fånigt.
- Varför då?
- Jag vet inte. Jag ska inte åka på kollo.
- Du sa ju förra året att du skulle göra det i år.
- Säger du och ser helt förskräckt ut för att du vill VERKLIGEN att jag ska åka iväg.
- Nej, det handlar inte om det. Det handlar om att du ska ha något att göra när jag är på jobbet.
- Jaha, ja, juuust det....

Hon minns säkert våra diskussioner från förra året, men inte vilka problem jag hade att få ihop dagarna. Så länge hon inte sitter inne och glor på TV hela dagarna så är jag glad. Fast det är klurigt att ha koll på var mitt eget barn är, när jag ska ha koll på andras barn på jobbet också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar