söndag 3 februari 2013

Trash

Vad önskar sig min bror Pingus lilla dotter Kanel i födelsedagspresent? Trash pack. Vill jag köpa några? Nej. Vad önskade sig Kanel i julklapp? Trash pack. Köpte jag några? Nej. Jag har köpt pennor och bok och kläder, men så var jag i Farsta idag för att handla presenter från min pappa (Kanels farfar), eftersom han inte kan komma på kalaset. Min mamma följde med för att också handla presenter till Kanel. Innan vi möttes var vi överens om att INTE köpa några som helst trash. Så stod vi där framför hyllan med det futtiga utbud av trash pack som fanns kvar på BR. Sju barn och lika många vuxna var där och slet i de små soptunnorna som vi tittade på under de fem minuter vi tittade på dem. Min mamma konstaterade krasst att det verkade vara populära saker. Sabla TV-reklam, muttrade jag, men sedan bestämde jag mig för att ge ungen det hon önskar sig. Min mamma höll med. Så Kanel får nio trash från min mamma, fyra från mig och två från farfar. Hoppas det håller henne sysselsatt ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar