söndag 3 februari 2013

Girlfriends

På väg hem mellan förorterna sätter sig två unga tjejer bakom mig och Elvaåringen på bussen. Jag ser inte hur de ser ut, men jag gissar att de är ungefär sjutton år.
- Asså ärligt jag tror att jag tar livet av mig.
- Nä, det går inte för vi ska till Tomorrowland.
- Amen, ja, okej, då tar jag livet av mig i augusti då.
- Ja, jag fattar vad du menar. Om jag var du skulle jag typ bara skrika frisör, frisör, hjälp!
- Ja, men jag har inte råd att klippa mig igen.
- Nej, jag vet, men jag har ju det.
- Ja, om jag hade det skulle jag typ bara här fixa till, klipp page eller vad som helst, jag pungar ut tretusen eller vad det än kostar.
- Ja, och om jag hade blivit av med min telefon som du har så skulle jag typ ligga på gatan och skrika vid det här läget, men du är typ helt lugn...
- Nä, de e jag inte. Fatta! Alla nummer! Alla bilder från Gotland!
- Och från Swedish house maffia!
- Ja, precis, men alltså Gotland. Fatta, jag brukade typ ligga på kvällen och bara kolla på de där bilderna och garva.
- Ja, den där blden på mig var typ den snyggaste av mig någonsin. Tur att jag har den i min telefon också.
- Ja, verkligen.
- Jag fattar inte att du blev så full. Asså nu ere ju inte ditt fel, det var ju någon som tog den, men du brukar ju alltid ge den till mig.
- Ja, jag vet, du brukar ju typ bara skrika åt mig att du ska ta min telefon och mina nycklar. Du har så bra koll.
- Ja, och nu måste jag fejsa min morsa också och säga att jag tallat på hennes sprit... Asså egentligen borde jag ta numret till ditt SL-kort...fast nu ska du ju inte bli full nu, men asså så att jag har det om du tappar bort det...
- Vad då, vad ska du ha? Det här...?
- Ja, vad ere för siffror...346...okej.
- Det ska bli skönt att komma hem sen.
- Ja, jag vill bara ta min Ben and Jerrys och mysa i soffan. Fattar du, verkligen slappa och mysa i soffan och titta på TV, men jag vet hur det kommer bli. Morsan kommer vilja ha halva. Men det är fan min Ben and Jerrys.
- Du får typ gömma den längst bak i frysen och bara vad då? Vilken Ben and Jerrys? Nej, det finns ingen.
- Ja, men då måste jag typ smygäta den på toan, och jag vill bara sitta och myyysa i soffan...
- På toan?!
- Ja, jag vill bara myyysa med den i handen i soffan och se på TV.

Jag skrattar igen när vi kliver av. Elvaåringen skrattar också, vänder sig om och kläcker ur sig:
- De var blondiner båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar