onsdag 10 september 2014

Irriterande omvårdnad

Första dagen av sjukskrivningen då jag inte måste gå upp för att få iväg Trettonåringen till skolan och ingen av oss ska till läkare. Så planen är att äntligen sova så länge det går, eftersom nätterna med hosta inte är särskilt avslappnande. Då ringer en arbetskollega på morgonen, för att kolla läget. Och det är ju snällt. Trist bara att huvudvärken och hostan blommar upp så snart jag vaknat.

Trettonåringen loggar in på Skolfoto för att kolla hur bilderna blivit. Jag berömmer fotot, men sedan uppstår en diskussion då hon blir sur på mig. Skulle jag också blivit som tonåring om min morsa var på mig som jag är, men det GÅR inte att låta bli. Linnet Trettonåringen hade på sig gick alldeles för lågt ned över brösten och det sista jag sa innan hon rusade iväg till skolan för fotografering var att hon behöver dra upp linnet. Trettonåringen hävdar att hon gjort det, men ändå är det alldeles för urringat. Sedan övade hon hemma på att posera. Alla dessa skolfoton som kommit och gått har vi pratat om vilket håll som är hennes bästa och vi satt vi matbordet och jag frågade om hon tänkt på saken. Trettonåringen visar vad hon kommit fram till och det ser jättebra ut. Sedan gör hon ändå inte så på fotot. Why not? Jag glömde...

Och det där "Jag glömde" driver mig till vansinne för det är minst två gånger om dagen, alternerat med "JAG vet inte". Kan någon verkligen vara SÅ Clueless? Var jag det som tonåring? Var mina kompisar det? Trettonåringen kan stå med mobilen i handen och fråga något hon ska svara sin mormor eller kompis och när vi pratat färdigt om vad hon kan svara så glömmer hon ändå att alls skicka ett sms. What the heck?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar