söndag 14 september 2014

Salig sörja

Hemkommen från en fantastisk helg med bröllop på Gotland. På färjan hem konstaterade jag att bortsett från två japanska tjejer som uppenbarligen var turister, så kunde jag inte se en enda invandrad person, och hörde ingen prata något annat än svenska. Vilket förvånade mig. Efter en stunds betänketid konstaterade Trettonåringen krasst att vi inte sett en enda mörkhyad person på hela helgen.

Har nu tagit del av valvakan, och kollar vad folk i mitt område i förorten röstar på. Det verkar vara övervägande sossarna. Sedan tittar jag på distriktet intill, på andra sidan stora vägen, där det är egna hus och inte hyresrätter och säkerligen mer svenskar än invandrare, som i mitt område. Där ligger moderaterna i topp. På Trettonåringens skola, där ca 500 elever röstade, vann Miljöpartiet.

Ett som är säkert: jag betvivlar att de andra partierna kan fortsätta försöka hålla SD utanför agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar