tisdag 2 september 2014

Karma

Möhippan blev lyckad. Jag höll god min hela tiden medan jag lockade med mig den blivande bruden till en park där vi hade picknick tillsammans med de andra tjejerna. Alla hade med sig något och vissa hade med sig mycket. Det blev ett överflöd och det mesta var kvar när vi reste oss för att gå.


Eftersom den bilvande bruden jobbar med välgörenhet så sa hon: "Vi ger det till en hemlös". Sagt och gjort. Vi packade en stor påse med ostar, olika kex och en massa annat. Sedan fortsatte vi till city för show, middag och dans. Halvvägs framme påminde en av tjejerna: Glöm inte leta efter en bostadslös. Vi sökte i varje gathörn, men hittade inte en enda som möjligtvis skulle kunna stämma in på beskrivningen. Kasta påsen i en papperskorg? Där letar väl de flesta? Nej, det kunde jag inte med och knökade ned den i min redan fulla väska med filt och annat.

På väg hemåt, någon timme efter midnatt, mötte vi en sliten man som gick och darrade med sin krycka och en tiggarmugg. Jag struntade i om han fejkade med sin krycka eller inte. Misstänksamt tittade han ned i min påse när jag förklarade vad som fanns där och efter några sekunder sa han: "Okej, okej", bockade till tack och tog den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar