tisdag 21 februari 2012

Felia

På eftermiddagen upptäcker Tioåringen att TV, internet och telefon inte fungerar, vilket hon meddelar mig via mobilen. När jag kommer hem kvarstår problemet, men jag finner inget problem med någon utrustning. Jag startar om allt, tutti, modem, el, allt jag kan hitta, men problemet kvarstår. På TVn visas ett meddelande att något är fel på modemet, TVn saknar någon sorts signal. Så jag ringer supporten från min mobil. 40 minuters väntetid!! I think not. Jag bidar min tid. Någon timme senare kommer allt igång, som om ingenting har hänt. Jag kontaktar supporten för att fråga vad tusan hände. Eftersom det är tredje gången detta sker - och supporten inte kommit med något vettigt svar de andra gångerna - så vill jag veta om de märkt något. Näpp, de har de inte. Jag chattar med Johan och han tycker nog att jag är riktigt puckad som hör av mig.
Johan: Det har inte varit någon känd driftstörning i ditt område i alla fall. Vi kan inte se tillbaka i tiden så jag kan aldrig svara på vad som hänt dig vid just detta tillfälle. Roligt att höra att det fungerar för dig nu i alla fall. Då var det förmodligen något som hände hemma hos dig bara med din utrustning. Digitalboxen förlorade uppenbarligen kontakten mot TV-servern av någon anledning. Jag kan sitta och spekulera i det oändliga.
Man kan nå supporten via telefon (både fast telefon och mobil), chatt eller e-post. Man kan ringa till supoorten från en mobil. det gör ju alla våra kunder som har pronblem med sin hemtelefoni eller internet.
För att kunna hitta orsaken til ditt problem måste du och vi först felsöka tillsammans. Då måste du kontakta oss när problem uppstår så att vi kan hjälpa dig med detta. Så här i efterhand är det inget vbi kan göra. Och nu fungerar det ju dessutom så då är det heller inget som behövs göras längre. Ditt problem kan som sagt ha berott på vad som helst. Jag har ingen aning tyvärr. Hade jag varit synsk hade jag kunnat hjälpa dig. Men vi behöver felsöka tillsammans med dig när fel uppstår för att kunna se vad som är problem. Ditt problem kan ha berott på en så enkel sak som en kabel hemma hos dig som glappat. Du kanske gick emot något.
 
Kände jag att jag fick hjälp med mitt problem? Eeh, nej. Vilket jag väl kan acceptera. Kände jag att jag blev väl bemött? Eeh, nej. Vilket jag inte kan acceptera. Ville jag göra en kundundersökning efteråt? Eh, ja.
Chatten är avslutad. Vi jobbar ständigt för att bli bättre. Vill du medverka i vår kundundersökning så klicka på länken http:// ......
Funkade länken? Eh, nej. De väljer kanske vilka de vill ska svara på undersökningen, så att statistiken ser bättre ut... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar