söndag 5 februari 2012

Under all kritik

Seriöst. De som sköter möbleringen på SF Söder måste tänka om. (Även på Sergel, kan jag tycka.) Vi lär köpa godis ändå, även om inte godishyllorna trycks upp i ansiktet på oss när vi står i kö till kassan. Ställ de förbaskade hyllorna längre bort från kassan, så att det finns plats att bilda kö, och att sedan vända sig om och kliva ur kön när vi har betalat. Hellre en glad kund, än en irriterad.

På väg till bion kommer jag från Åhléns vid Skanstull och ska passera spärren ned till t-banan. Jag har en redan stämplad remsa som det är 15 minuter kvar på. Jag ska åka en station. Precis innan mig klämmer sig ett sällskap på nio personer in. Alla ska köpa (med kontanter) ett eget färdbevis av tjejen i spärren. Jag härdar ut när den första handlar, och inbillar mig att hon ska handla till alla, men icke. När person nr två börjar prata (engelska, tror jag) och det har gått flera minuter orkar jag inte härda ut, utan klämmer mig fram (och förbannar mig själv för att jag inte har månadskort längre). Jag håller upp min stämplade remsa mot fönstret och ber tjejen öppna spärren. Varpå den SL-anställda tjejen i spärren säger:
- Men, vad GÖR du, nu störde du ju henne (som handlar).
- Ja, ursäkta, men kan du bara öppna, så att jag kan gå in? (Hade gått mycket snabbare om hon bara öppnat)
- Ja, (stor hög suck) okeej daa.
Sedan för hon fingret lååååångsamt mot musen och klickar försiktigt och ovilligt på den så att jag kan gå igenom. Det är i såna lägen jag fattar att folk kan behöva anger management.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar