torsdag 19 april 2012

Förutbestämt olika?

Det är många magar i vädret nu. De finns bland föräldrarna på jobbet och bland bekanta. Det blir många föräldralediga i sommar. Jag frågar en bekant om hon vet vilket kön det ska bli, men det vet hon inte. Däremot säger hon att många har sagt till henne att hon har en "pojkmage" och jag vet vad hon menar. En som är lite riktad rakt fram och står rakt ut liksom. Själv hade jag en "flickmage" när jag bar på Elvaåringen; den var mer bred åt sidorna och flöt liksom ut. Hittills hade det här stämt med alla jag frågat. Könen har blivit det som formen på magen säger att det ska bli.

- Fast jag skulle ju bli jätteglad om det blev en tjej, säger min bekant. För det verkar ju vara så mycket lättare.
- Ja, men pojkar går också att få mjuka och respektfulla. Barn blir ju det vi gör dem till. Det har jag sett flera exempel på, säger jag och min bekant ser hoppfull ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar