lördag 8 december 2012

Passa på

När jag ändå var i city tidigt passade jag på att shoppa några saker. Kom billigt undan på Kappahl. Köpte 15 plagg för under tusenlappen. Hade kupong med pengar från bonuspoäng och sedan fick medlemmar 30 % rabatt. I like. Det blev flera julklappar till Elvaåringen. Det är en äldre dam som alltid står i kassan på mittenvåningen på Kappahl vid Sergels torg de få gånger jag handlar där. Jag gillar henne. Hon är noggrann och effektiv.

När jag gick runt och kånkade på min hög med kläder var jag tacksam för att de hade kassar att bära sakerna i.
Undrar om Kappahl i Farsta har införskaffat det nu, eftersom de inte hade det tidigare.
 
På t-banan på väg ut mot förorten igen sitter jag intill en vuxen kvinna och en (cirka) sexårig flicka, som inte är mor och dotter. Flickan berättar om när hon var i Thailand och träffade en elefant och de fick mata elefanten med stora bananer. Fickan säger med häpen röst: "Elefanten åt upp hela bananen med skalet!"
 
Och jag förundras över vad barn upplever idag. Visst hade jag någon enstaka kamrat från Bangladesh eller något liknande avlägset land som barn, men ingen av mina svenska kamrater åkte längre än utanför norden på loven.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar