måndag 4 augusti 2014

Dansa, pausa

Undrar om det är någon annan än jag som blir en aning irriterad på de som tar sig in genom spärren till tunnelbanan på det kort som de inte har betalat för. Jag menar de där som klämmer sig igenom spärrdörrarna efter att vi som har betalat har dragit vårt kort och gått igenom. Idag var det en kille som kastade sig fram när Trettonåringen skulle gå in och tog tag i dörrarna innan hon ens kommit igenom själv. Hon blev jätterädd. Själv blir jag förbannad. Varför ska jag betala för någon annan? Jag sliter hårt nog som det är för att betala för mig själv.

Under semestern har jag börjat med ett system, när jag kommer ihåg det: bromsa, stirra.
Jag öppnar, kliver in preciiis på andra sidan av spärrdörrarna, bromsar någon sekund och om någon försöker klämma sig in får de inte plats och jag glor på dem. Har funkat ett par gånger och de (killarna) garvar generat. Ja visst, sedan tar de bara ett nytt "offer" och kommer in med, men det är ju på deras samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar